Alla inlägg den 18 mars 2013

Av tantilutta - 18 mars 2013 18:00

Jag har varit så himla upptagen med att ställa om mig från att leva i ett förhållande till att vara singel, att jag helt glömt bort att jag inte är odödlig och att jag fortfarande inte klarar av allt det där "normala" som alla andra klarar av. Jag är helt slut, både mentalt och fysiskt. Om än fortfarande väldigt glad såklart och jag trivs fortfarande bra som singel. Det är lite ensamt ibland, såklart. Men än har jag inte börjat leta efter "den rätta" och det kommer att ta ett tag, det står jag fast vid. 


Den ända felet jag kan se som jag har gjort efter separationen är att försöka leva ut min energi för mycket och jag har noll koll på när jag måste vila. Jag VILL INTE vila men de senaste dagarna har jag insett att jag måste försöka slappna av. Den inre stress jag har just nu har bara uppkommit på grund av att jag vägrar sitta still. Jag måste bara göra färdigt allt, jag måste bara träffa alla, jag måste bara träna, jag måste bara..... osv. Men det jag egentligen måste är att sätta mig i soffan, fnysa åt kläderna på golvet, den obäddade sängen, den skitna disken och gruset i hallen. Men det är så svårt. Jag gick upp 5:30 i morse och det är först NU jag sätter mig ner. NU vilar jag, efter dammsugningen och allt småplock. Jag orkar inte!!! Jag är HELT JÄKLA SLUT och jag HATAR att erkänna det. Hur tusan ska jag klara den här veckan? 


Och människor. Idag har verkligen varit en dag då jag, ursäkta mig, nästan enbart har träffat på jobbiga människor. Tjejen i kassan på Willys: VAD KOSTAR DEN HÄR? VILKET NUMMER SKA JAG SLÅ? 0...1... VAD VAR DET NU IGEN? OJ, JAG KUNDE VISST SCANNA IN DEN! Osv.


Och ursäkta mig, men jag ÄR INGEN JÄVLA HANDLEDARE! FRÅGA NÅGON ANNAN!!! Jag är sönderstressad mentalt som det är! (Ingen där är jobbig så, absolut inte. Alla människor är underbara på sitt sätt men idag blev det bara för mycket.)


Kanske är det bara jag som har överreagerat, för var jag än gick fann jag en och annan knasig själ. Vrålande ungar, alltså så att det skar i öronen. Ungar som sjöng en och samma monotoma melodi, gång på gång. Och för att inte tala om alla jävla resenärer! URSÄKTA MIG, MEN NÄR GÅR 611:AN? DEN SKULLE HA KOMMIT FÖR 2 MINUTER SEDAN! Busschauffören på buss 605: Hur ska jag kunna veta det? Jag kör inte den bussen. URSÄKTA MIG, GÅR DEN HÄR IN TILL STAN? (Men för i helvete, titta på tidtabellen!!!!) Osv.


Mitt stackars huvud. Stackars hela mig. Jag behöver vila. Ändå sover jag 10 timmar per natt. 


Kan jag inte bara få vara pigg? Träningen gick för övrigt skitkasst idag. Jag orkade i princip INGENTING på gymmet i morse. Jag tror att jag ska stänga in mig ett par dagar. FAN!! När ska JAG orka? Jag är så jäkla värdelös! 6 timmar i veckan. 6 jävla timmar och jag är helt jävla slut. JAG ORKAR INTE!!!!!

Presentation

Om att leva med psykisk ohälsa och klara av vardagen på bästa möjliga sätt när humöret skiftar lite som det vill. Bipolär 2, bulimi och GAD. (Hade även barn-adhd och har fortfarande drag kvar.)

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards