Alla inlägg den 1 mars 2013

Av tantilutta - 1 mars 2013 20:23

"Det bipolära har vi under kontroll, det är det psykologiska som är problemet nu och du är inte riktigt redo för att börja bearbeta det än. Du behöver bli starkare i dig själv först." 


För att vara redo för terapi måste man veta att man klarar av det utan att falla isär totalt. Att vara stark innebär inte att man är "frisk", det innebär att överleva. Jag ska ha samtal varannan vecka tillsammans med min duktiga sjuksköterska på Affektiva. Jag måste stärkas och det ska vi jobba på. (Så som jag förstår det) Starkare blir jag även på fontänen. Jag vet inte hur, men det stället har en positiv inverkan på mig. Kanske är det sättet vi jobbar på, tillsammans. Kanske är det också jag själv som växer. Det är så svårt att förklara, med jag blir kvar där väldigt länge i alla fall. För det här tar tid. Jag har bara börjat, det är nu jag måste lägga in en extra växel. Jag måste bli stark så att jag kan börja bearbeta. Vad jag behöver bearbeta, det vet jag inte heller just nu. Jag vet bara att det är en jävla massa och det ska gå. Utan att jag dör. För än vet jag inte om jag överlever, jag vet bara att jag vill försöka. Utan att misslyckas.


Jag försökte även mjölka henne på lite information. Jag sa till henne att ätstörningen inte alls behövde heta Bulimi, utan att det faktiskt kunde vara UNS. (Ospecifierad) Vilket innebär både Anorexi och Bulimi. Jag fick inte ut någonting. Hon och läkaren hade ännu inte diskuterat färdigt så jag får snällt vänta till den 4:e april.


Och hetsätit har jag gjort idag. Heja mig. Not. Jag ska ta en joggingrunda i morgon efter frukost, någon gång på förmiddagen. På kvällen ska jag till Heaven 23 med en vän. (Vet inte om hon vill benämnas varken här eller på Facebook, så jag låter bli för tillfället.) 


Mitt hjärta slår jobbigt också. Som en början på en panikångestattack. När jag tänker på det så lugnar sig slagen, för jag vet då att det inte är farligt. Har haft så i flera dagar, och jag har även haft mycket ångest det senaste. Det löser sig. Nu ska fokusera på att överleva, det tycker jag låter som en bra idé.

Presentation

Om att leva med psykisk ohälsa och klara av vardagen på bästa möjliga sätt när humöret skiftar lite som det vill. Bipolär 2, bulimi och GAD. (Hade även barn-adhd och har fortfarande drag kvar.)

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards