Alla inlägg den 15 mars 2013

Av tantilutta - 15 mars 2013 17:27

Det är något fel på min våg. Eller det är det kanske inte, det kanske är mig det är fel på. Jag vill gärna tro på att den visar rätt men när jag ser mig själv i spegeln så tvivlar jag så jäkla starkt. Fast och andra sidan rör jag mig mycket och äter nästan inga onyttigheter. 


I morse var det riktigt jobbigt att stiga upp ur sängen, men det är bara att köra på! Gjorde alla morgonbestyr och vek ihop den tvätten som inte hade torkat i tvättstugan igår. Sedan promenerade jag till bussen, åkte buss och promenerade de 3 km det är från Korsvägen till Järntorget. Det var strålande solsken och sådär mysigt kallt! Många framtidsplaner vill gärna träda fram i mitt huvud just nu och jag tänker nå dit även om det tar tid. Det SKA gå och det kommer att gå så länge jag får ta det i min takt. Jag har redan bestämt vilka jag ska anställa i mitt konditori om X antal år och även sagt det till några av dem: " Bara så du vet så kommer du att......." Haha. Det känns helt galet! Men ett litet steg i taget, Fontänen kommer först! Där kan jag växa i mig själv!


Vid lunch åkte jag till gymmet och cyklade bort några kalorier. Körde bara 45 minuter idag eftersom jag redan hade promenerat lite på morgonen/förmiddagen och det ska ju inte bli för mycket. Jag är nöjd med min insats idag och till helgen får jag promenera ute! :)


Just det. Mamma och pappa kommer ju på besök i morgon, så ikväll tänkte jag eventuellt slänga ihop någon kaka att bjuda på. En av mina bästa vänner dyker upp på kvällen så det finns förhoppningsvis lite över till henne då också. Håller på att ragga efter en sladd som ska gå mellan datorn och TV:n så att jag kan titta på typ tv3.play och så vidare. Hittar jag ingen så får jag nöja mig med det som går på TV:n eller någon av mina "Morden i Midsomer"-filmer, men det har jag ingen större lust med idag. Kanske somnar jag efter kakbaket..... :)

Presentation

Om att leva med psykisk ohälsa och klara av vardagen på bästa möjliga sätt när humöret skiftar lite som det vill. Bipolär 2, bulimi och GAD. (Hade även barn-adhd och har fortfarande drag kvar.)

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards