Direktlänk till inlägg 8 oktober 2013

Trött på att vara trött.

Av tantilutta - 8 oktober 2013 20:36

Bulimin är tillbaka med full kraft. Jag har börjat väga mig och räkna kalorier igen vilket resulterar i hetsätning. Att ha bakingredienser hemma när man har en ätstörning är väl inte det smartaste. Nu på kvällen gjorde jag en smet av ägg, socker, kokos och lite vetemjöl och vispade ihop. Nu mår jag illa. Jag mår illa fysiskt och jag mår illa psykiskt. Tanken på vad jag har gjort får mig att skämmas, skämmas över att inte kunna kontrollera hetsätandet.


Men i morgon får det bli andra bullar. Morgonpromenad plus att jag INTE ska ställa mig på vågen och räkna kalorier. Att äta normalt fungerar ju det också och dessutom så hetsäter jag kanske inte om jag får i mig det jag ska. Jag har gått upp 10 kg från att jag vägde som minst och 6 kg på bara en månad. Inte okej. 


Trött är jag också. Jag är trött på att ha ångest från och till, trött på att peta i mig för mycket vb medicin, trött på att vara för lat för att stå ut tills den går över utan piller. Trött på att ha dålig självkänsla, trött på att inte kunna jobba, trött på att vara trött hela tiden. Trött på självmordstankarna som ligger kvar i bakhuvudet. (Nej, jag ska inte falla för dem!) Jag vill så mycket, men har ingen kraft.


Idag när jag hade tvättat, tränat Mini och spelat lite var det som om någon hade slagit mig med en klubba i bakhuvudet. Jag var så trött att jag inte visste var jag skulle ta vägen, men kunde ändå inte sova förrän framår 18-tiden.


Igår storstädade jag, idag ser det ut som ett slagfält igen. Disk överallt. Tur att min boendestödjare kommer i morgon, så jag får lite sällskap på dagen och någon att prata med. Någon som förstår. Det är inte alla som gör det, ytterst få i min närhet förstår på riktigt. Andra försöker, men tyvärr lyckas få av dem bra. Men de försöker i alla fall, det är huvudsaken och det uppskattar jag.

  

 
 
Ingen bild

Kristin

8 oktober 2013 21:04

Härligt att du har någon att prata med. Man behöver verkligen det♥.
Jag har också ett extremt bakslag just nu, med den där jävla maten. Blir så besviken på mig själv gång på gång. Varför kan vi inte bara få må bra. Skulle börja arbetsträna på måndag, men fick ringa försäkringskassan och skjuta upp det tre veckor. Känns som jag inte fixar något.
Imorgon tar vi nya tag kompis♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tantilutta - 22 december 2013 19:46

Det är dags för mig att gå vidare, här finns inte lägre något att hämta. Jag är i en tillfrisknandefas och jag känner det med hela hjärtat. Det som står i den här bloggen är inte längre jag, den här bloggen tillhör mitt förflutna och dit vill jag ald...

Av tantilutta - 4 december 2013 18:41

Okej. Så här är det: Jag har ingen aning om hur jag ska lägga upp bloggen längre så det får väl bli att jag skriver då och då i stället tills jag har en aning om hur jag vill göra. Jag fick ett förslag om att starta en bak/mat-blogg, vilket jag for...

Av tantilutta - 18 november 2013 13:47

"Du var ju väldigt sjuk under en längre tid i somras." Jag tittar på mamma, håller med på ytan men på insidan kan jag inte riktigt ta in det. Jag förtränger, det har jag alltid gjort och det är för det mesta en bra lösning för stunden. När depressi...

Av tantilutta - 5 november 2013 19:27

Jag har snart varit (hyfsat) stabil och pigg i 3 veckor. *Peppar peppar* Det är helt underbart att vakna upp i princip varenda morgon utan ångest och utan att känna de där värdelöshetskänslorna i kroppen. Förra veckan var jag hos min arbetsterapeut...

Av tantilutta - 31 oktober 2013 22:36

Jag lever! Lite mycket just nu bara. Vänner, boendestödjare, Bipolärcentrum, IKEA, vänner, vänner, boendestödjare, WoW, läka mig själv, m.m   Återkommer kanske i morgon.      ...

Presentation

Om att leva med psykisk ohälsa och klara av vardagen på bästa möjliga sätt när humöret skiftar lite som det vill. Bipolär 2, bulimi och GAD. (Hade även barn-adhd och har fortfarande drag kvar.)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards