Alla inlägg den 13 januari 2013

Av tantilutta - 13 januari 2013 20:39

Herregud, jag var vaken till 01:30 igår och det är inte ofta det händer ska jag be om att få tala om. Jag hade kul, spelade Wii vilket resulterade i en hemsk träningsvärk idag. (Ändå körde jag ett förmiddagspass idag också) Nattmedicinen sköt jag upp till 00 ungefär och jag visste, VISSTE att jag skulle vara helt slut idag. Men det sket jag fullständigt i. 


När förmiddagsträningen var klar idag så låg jag mest i soffan hela dagen om man bortser från den gången jag lagade mat och den lilla promenaden till och från affären nu ikväll. 


I morgon startar vardagen igen och jag hatar det lika mycket som jag ser fram emot det. Jag hatar det för att jag för det mesta kan ta en paus från alla utmaningar på helgerna och då önskar jag att det kunde vara så här för alltid eftersom att humöret håller så bra när jag slipper känna mig värdelös. Jag vill ändå ut i det sociala, känna att jag ändå duger till något när jag gör något vettigt. Jag är spänd. För i morgon flyttar jag upp från kontoret till köket, någonting som jag ändå ser fram emot då jag efter att ha varit där ett tag kommer att göra rätt bra ifrån mig. Om jag bara tillåter mig själv att göra fel ibland och att ta emot kritik. Jag HATAR att göra fel, och jag HATAR när någon påpekar det. Jag känner mig sämst i världen. Det spelar ingen roll om det så handlar om att skära upp grönsaker. Jag måste först få veta hur alla andra gör, annars står jag där med gråten i halsen utan att kunna ta initiativet till att börja. TÄNK OM DET BLIR FEL! Jag får inte fly, JAG FÅR INTE FLY om det känns jobbigt i morgon.


Efter fontänen ska jag till min underbara sjuksköterska. Hon är. Helt fantastisk och jag önskar att jag en dag kan bli som hon, fast på mitt egna lilla vis. Jag antar att vi ska fortsätta att jobba med min ätstörning. Då kan jag stolt meddela att det får framåt för mig. Hon kommer att bli så glad. Då blir jag också det.


Nu ska jag lägga mig under täcket. Kanske äter jag en till blodapelsin innan jag somnar. Nattmedicinen ska ner och jag tror att jag somnar tidigt idag. Jag nattade pipen tidigt idag, för han var så sur. Inte konstigt. Stackarn var nog vaken till efter 00 igår, precis som sin matte. Jag hör hur han sitter och pip-pratar sig själv till sömns. Jag ska nog somna till det.

Presentation

Om att leva med psykisk ohälsa och klara av vardagen på bästa möjliga sätt när humöret skiftar lite som det vill. Bipolär 2, bulimi och GAD. (Hade även barn-adhd och har fortfarande drag kvar.)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards