Alla inlägg den 11 januari 2013

Av tantilutta - 11 januari 2013 11:50

Jag ser drömmar som flyger iväg. Bilar, hus, jobb, inkomst, hälsa. Kvar finns jag. Bara jag. För jag är den enda som kan förändra mitt liv. Sjukdomens makt ligger och gror, den väntar tills jag är som mest sårbar. Då slår den till och trycker ner mig i botten. Jag är chanslös. Varje gång jag tror att jag lyckas, talar du om för mig att det inte är bra nog, du får mig att ge upp, du får mig att gråta. Då är du glad.

Vi ska byta plats, du och jag. Jag ska vara lika listig som du, lika orättvis och elak. Jag ska sätta dig på plats, krossa din dröm om evig smärta och mörker hos mig. Du ska få lida lika mycket som jag har lidit i många år. Jag hatar dig. Ända in i själen dit du inte når. Du är ond. Du heter Bipolär sjukdom och en dag är det jag som är vinnaren.

Av tantilutta - 11 januari 2013 09:50

Än en gång vaknade jag tidigt med huvudvärk men somnade om till 8 i alla fall. Frukosten är intagen och jag har surfat runt lite på Kicks efter hårvårdsprodukter. Inpackning, värmeskyddande spray och finishing spray kommer jag inom kort att införskaffa, en i taget såklart eftersom min ekonomi inte tillåter mer än så. Måste verkligen börja ta hand om mig själv lite mer och håret är någonting jag aldrig har satt i främsta rum utan det har alltid kommit sist tillsammans med sminket. Sminket kommer jag dock inte att förändra. Trivs bra med bara mascara och kanske målade ögonbryn, inte mer än så. Kläderna börjar jag komma igång med nu efter viktraset. Försöker att fynda lite då och då när jag känner att ekonomin hänger med. Nu senast var det mamma som köpte lite nytt till mig. 


Idag tänker jag dock gå till fontänen med träningsbyxor och en stor tröja, känner mig inte så vacker just för tillfället och orkar verkligen inte bry mig mer.


Pipen gör mig glad varje morgon. Hans goda humör och fina kvitter/prat gör så att "mamma"-hjärtat smälter en aning. Ibland står jag länge och talar om för honom hur mycket han betyder för mig och hur mycket jag älskar honom. Gud vad pinsamt det kommer bli när han börjar prata tydligare. 


Okej. Idag ska jag vara på fontänen mellan 12 och 14, sedan åker jag nog bara hem. Tränar lite kanske. Har upptäckt Yoga på Wii-et, och där får jag verkligen träna min balans. Det kan behövas....


Tack snälla Karin för att du kommenterar! <3


Ha en bra dag!

Presentation

Om att leva med psykisk ohälsa och klara av vardagen på bästa möjliga sätt när humöret skiftar lite som det vill. Bipolär 2, bulimi och GAD. (Hade även barn-adhd och har fortfarande drag kvar.)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards