Alla inlägg den 5 januari 2013

Av tantilutta - 5 januari 2013 20:31

Idag har jag bara ägnat all tid åt mig själv. H kom och hämtade sin juvel nästan exakt klockan 12 och sedan dess har jag i princip bara legat i soffan. Igår slängde jag i mig både det ena och det andra varav 2 hela semlor på kvällen. Dum som jag är så ställer jag mig på vågen och sedan försöker jag att spy upp skiten. Efter dåligt samvete och ett sår i halsen gav jag upp, jag måste hantera ångesten efter en sådan "frossarkväll" på ett bättre sätt än att spy upp det. Så, i stället för att strypa hela matintaget dagen efter, så åt jag som jag skulle. Om än lite nyttigare i form av kesella och massor av frukter till mellanmål. Senare kom N med en tack för hjälpen present eftersom att jag har passat hans marsvin, två sorter av tryffel och en trisslott. Och den här gången har jag faktiskt kunnat äta de här delikata tryfflarna med måtta. (Och ingen vinst!!!) ;)


Tog mig en joggingrunda varvat med powerwalk nu på kvällen innan min kvällsmat, den blev dock inte så lång eftersom jag insåg att det är lördag kväll och massa konstigheter kan hända ute då. Tog bara de belysta vägarna i villaområden, ca 2.5km En sak jag är riktigt stolt över idag är hur jag faktiskt vågar springa där det är stor chans att jag träffar på människor utan att känna mig allt för löjlig. Jag sprang till och med på gården, bland alla lägenheter. Såklart så mötte jag på ett tonårsgäng, och vi vet ju alla hur de kan vara. Jag har inte riktigt kommit över min högstadietid än så pikar brukar såra rätt mycket. MEN! Jag hade hörlurarna på mig och i stället för att stanna och gå förbi så ökade jag takten utan att titta dem i ögonen. Jag flåsade som en jäkla idiot, men det var så värt det!! Framsteg!!


På måndag ska jag tillbaka till fontänen. Dags att skapa rutiner igen antar jag.

Presentation

Om att leva med psykisk ohälsa och klara av vardagen på bästa möjliga sätt när humöret skiftar lite som det vill. Bipolär 2, bulimi och GAD. (Hade även barn-adhd och har fortfarande drag kvar.)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards