Alla inlägg den 17 april 2013

Av tantilutta - 17 april 2013 19:27

Igår bestämde jag mig för att börja om på nytt. Inte första gången och det är nog inte sista gången heller. Men så länge jag försöker så tycker jag att det är bra.


Jag steg upp runt 06, åt frukost, duschade och allt vad det heter. Sedan åkte jag faktiskt iväg till fontänhuset och det var ett bra beslut. Jag kom dit och var tillbakadragen och omotiverad, sedan gick jag därifrån nöjd och med rak rygg. Som majoriteten av gångerna. Heja Göteborgsfontänen!!!


Sedan gick jag till Netto för att köpa mjöl och jäst, fick även med mig en glass som jag vade utifrån vad jag var sugen på och inte i kaloriväg. Hah! Okej jag har börjat logga mina måltider och träningspass igen, men det är för att hålla koll så att jag inte ska äta för mycket/lite i relation till träningen. "På en höft" verkade inte fungera och jag tappade kontrollen. Nu har jag lite koll och då mår jag bra. MEN. Det betyder inte att jag alltid måste följa det, utan om man inte äter hemma så behöver man ju inte logga just den maten. Och om jag verkligen vill ha den där chokladkakan eller godispåsen så peppar det ju mig ännu mer att gå ut och röra på mig eftersom jag också mår bra av det. Frisk luft samt motion. Det blir bra! Ja, det bestämmer vi.


Vad var vi nu? Jo! Sedan åkte jag hem och åt en halv kyckling med broccoli och keso, sedan bakade jag baguetter och efter det tog jag en dödens promenad på 6,7km. Ja men idag var det jobbigt! Varmt och svettigt. Men skönt. Allt som allt har jag i alla fall loggat 11km och det gör mig nöjd! :)


Och till sist, efter lite köttfärssås (MED grädde i!!!) och makaroner gick jag till kiosken tillsammans med N och vi köpte varsin glass. Vi var bara tvugna testa de nya Magumglassarna. Omnomnom!!!! Sedan satt vi och tjötade en stund och nu är jag hemma. Hemma, hemma, hemma och njuter lite extra av kvällen och för att min dag har varit så bra. Inget hetsätande än! *Peppar peppar*


God kväll! 

Presentation

Om att leva med psykisk ohälsa och klara av vardagen på bästa möjliga sätt när humöret skiftar lite som det vill. Bipolär 2, bulimi och GAD. (Hade även barn-adhd och har fortfarande drag kvar.)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards