Alla inlägg den 21 april 2013

Av tantilutta - 21 april 2013 20:41

Idag är jag trött. Mycket trött. Men glad. Jag har haft en mysig helg! Fredagen spenderade jag ensam med god mat och något glas vin, lördagskvällen spenderade jag hemma hos N med utsökt mat, vin och två bra filmer! Riktigt lyckat! Idag vaknade jag med världens huvudvärk, som _inte_ berodde på vin då jag bara drack ett glas kvällen innan. Det berodde nog mer på att jag sov för länge eller inte äter lika mycket längre. Jag missade min tvättid men N var snäll och lånade ut sin tvättmaskin så jag kunde tvätta det viktigaste. Sedan flyttade vi hans marsvin till min lägenhet då jag ska passa lille grisen i några dagar.


Hur mår jag då? Ganska bra. Glad, mycket tankar. Min GAD (Känns på något sätt bättre att använda ordet "GAD", då ordet "Ångest" låter så... Ångestladdat) har väl stört mig lite i helgen, men jag har stått emot dumma tankar och försökt tänka logiskt i stället för att stressa upp mig över "tänk om"-tankarna. Hjärtat har väl hoppat sådär jobbigt dubbelt ibland, men jag har lärt mig att andas mig igenom det och tänka att det inte är någon fara. Att jag inte kommer dö. Maten har också varit okej, har inte hetsätit utan ätit med gott samvete!


I morgon ska jag till fontänen igen och jag hoppas att veckan blir bra! Kanske tar mig en sväng till gymmet någon av dagarna också men det märks.

Presentation

Om att leva med psykisk ohälsa och klara av vardagen på bästa möjliga sätt när humöret skiftar lite som det vill. Bipolär 2, bulimi och GAD. (Hade även barn-adhd och har fortfarande drag kvar.)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards