Alla inlägg den 11 april 2013

Av tantilutta - 11 april 2013 12:36

Igår när jag skulle laga middag kom jag på en strålande idé. Jag har ju haft problem med att spara portioner när jag har lagat mer än en. Vissa gånger har det gått, men på senaste tiden har det blivit svårare och jag "smakar" ju gärna på portion två som ska in i kyen eller frysen. Att "smaka" brukar sluta med att jag slukar en hel måltid till och sedan är vi igång igen med hetsätningen.


Jag lagade alltså till en enda portion mat och lade in resterande olagade varorna i kylen. Det fungerade väldigt bra! Idag ska jag dock iväg och kände att jag ville ha en extra portin i kylen som jag bara kan värma på innan jag åker, då jag inte vet när jag får tiden att äta i ikväll. (Jag blir en riktig bitch när jag inte får min mat. Tro det ellr ej.) Dock kan jag ju säga att suget efter att bara få sluka den måltiden finns där men tack och lov säger mitt förnuft nej. För den här gången. Jag tog en kiwi i stället, vilket hjälpte litegrann. Fast jag tror ändå att jag stoppar den maten i frysen på grund av att jag inte vill äta pasta två måltider i rad. Jag är väl lite löjlig kanske, men jag har inte käkat pasta på väldigt länge och då svullnar min mage lätt upp. Jag vill INTE ha några klädproblem innan jag ska ta mig utanför dörren idag. Jag är av den sorten att om jag inte kan ha vissa kläder så går jag inte ut. Jag har ändå ett litet knep som fungerar ibland: Jag klär inte på mig förrän jag fatiskt ska ut. Hemma går jag i slappa käder för att slippa se magen hänga utanför byxorna och framför allt för att slippa känna hur mina valkar ramlar över kanten på byxorna. Det ger mig total ångest!


Så. Till middag tar jag kanske fram lite blodpudding från frysen (som är färdigtillagad) och äter det med spenat, en potatis, ärter och blomkål. Ja, det blir bra.


Och ja. Mitt liv går ut på att planera när, var, vad och hur jag ska äta. Det är faktiskt väldigt jobbigt, men ingenting man bara "slutar med".

Presentation

Om att leva med psykisk ohälsa och klara av vardagen på bästa möjliga sätt när humöret skiftar lite som det vill. Bipolär 2, bulimi och GAD. (Hade även barn-adhd och har fortfarande drag kvar.)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards