Alla inlägg den 4 april 2013

Av tantilutta - 4 april 2013 16:59

And I did it again. Lagade middag. Åt middag. Sparade en portion tills i morgon. Skulle ställa in den i kylen. Åt. Åt. Och åt. Vikten ökar, ångesten ökar. Två portioner i stället för en. Fan. Tack för de fina ord jag har fått. Här, på facebook, via telefon och sms. Det värmer mer än ni tror.


Jag var på Affektiva i förmiddags. Inget nytt, det var som de (och jag) misstänkte. Skillnade mellan nu och då är att jag får gå kvar hos dem eftersom att jag har en 2:a. Tydligen får man bara tillhöra dem om man är bipolär 1 eller 2. Det känns som att det finns oändligt många former av bipolaritet, men jag är faktiskt "glad" över det här beskedet. För jag vill inte tillbaka till den mottagningen där jag var innan, som dessutom kommer att flytta till Mölndal. På Affektivt Centrum i Göteborg har jag ändå vågat öppna mig och kunnat slappna av en aning. Jag "känner mig som hemma". 


Utöver det så fick jag en bulimi-diagnos. Hah. Det var heller inte särskilt öväntat. Lite smått skrattretande med tanke på vad som hände igår. Och idag. Han gav mig även en GAD-diagnos eftersom jag har många ångestdiagnoser; Typ agorafobi och social fobi. Det hade blivit så spretigt att sätta alla på mig så han bakade in dem, och det känns bra såklart.


Jag hade även barn-adhd som liten och det är vanligt att det går över till en bipolär sjukdom i vuxen ålder, vilket det har. Jag har lite drag kvar så om jag i framtiden vill testa med adhdmedicin igen så är han inte helt främmande för det. Men jag är.


Fick även fluoxetin utskrivet efter lite tjat. Han tyckte att jag skulle prova att vara utan lite till med tanke på att jag har stått på antidepressiva från och till under 13 års tid. Men jag vill ha. NU. Annars kommer jag att fortsätta tröst- och hetsäta som jag alltid gör när jag inte mår bra.


Nu ska jag ställa mig på vågen. Se hur domen ser ut efter TVÅ portioner mat..... Urgghhh...

Presentation

Om att leva med psykisk ohälsa och klara av vardagen på bästa möjliga sätt när humöret skiftar lite som det vill. Bipolär 2, bulimi och GAD. (Hade även barn-adhd och har fortfarande drag kvar.)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards