Alla inlägg den 19 april 2013

Av tantilutta - 19 april 2013 08:07

Svar till Kristin:

Först och främst vill jag tacka för alla dina fina och stöttande ord! På något sätt ät det "skönt" att någon förstår, på riktigt, vad man går igenom och jag hoppas hoppas hoppas på att din ångest ska släppa så att du också kan känna att du kan unna dig en glass nu till sommaren. Sedan vet jag att både du och jag kommer att bli friska från bulimin för det har jag bestämt! 


För att svara på din fråga så påverkar såklart GAD:en min ätstörning och det var därför jag tjatade till mig Fluoxetin igen. Funderar på om det var detta dom skedde - Ångest --> Hetsätning --> Depression. För självklart blir man ju väldigt nere av att hetsäta och då blir det lite som en ond cirkel. (Hoppas att du förstår lite) Fluoxetin fungerar ju även mot ångest och dessutom har den ingen påverkan på vikten. Jag känner att den fungerar på mig, även om jag äter lägsta dosen. Har ju en bipolär diagnos också så därför får jag inte äta för hög dos antidepressiva. Då är det bra att en låg dos faktiskt dämpar ångesten en del. 

Jag tycker absolut att du ska prata med en läkare där du går och diskutera saken. För att hela tiden tappa kontrollen är inte bra för varken kropp eller själ.


Kram! <3

Presentation

Om att leva med psykisk ohälsa och klara av vardagen på bästa möjliga sätt när humöret skiftar lite som det vill. Bipolär 2, bulimi och GAD. (Hade även barn-adhd och har fortfarande drag kvar.)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards