Alla inlägg den 8 april 2013

Av tantilutta - 8 april 2013 21:19

Usch, min vikt är inte bra nu på kvällen, även om jag har varit ganska duktig med mat och motion idag. Det kanske visar sig på morgonvikten i stället. Så länge den visar lägre än vad den gjorde idag så är jag nöjd. Jag vill ner till 58kg igen och jag bryr mig inte ett skit om vad folk tycker om det. Håll bara tyst och låt mig väga vad jag vill. Om jag trivs där, då ska jag ligga där. Jag blir väl för tusan lika ledsen när ni påstår att jag är för smal som när folk påstår att man är för tjock. Varför ska folk ens kommentera ens vikt? Jag vet att jag pratar mycket om just min vikt och jag må vara ytlig även om jag har ett självförtroende i botten, men låt mig. Ni behöver varken säga bu eller bä.


Så kan det vara. Var ute på två PW:s idag och ironiskt nog blev det sammanlagt 9,98 kilometer. Pfft, några ynka meter till så hade jag fått milen. Strunt samma. Min SSK ringde förut och undrade var jag hade tagit vägen och jag förklarade som det var för henne. Det blir en lugn vecka, i morgon i stort sett samma som idag. Några PW:s, kanske gymmet också. Jag får se om jag kommer iväg till fontänen eller inte.


Nu är jag trött. Ska läsa igenom detta och se om det är något för mig. (Tydligen en bra sida om KBT, enligt mamma.) Sedan ska jag sova. 

Av tantilutta - 8 april 2013 09:08

Det blev alldeles för mycket för lilla mig i helgen. Det sunda livet jag vill leva blev som bortblåst och det blev alldeles för många små överraskningar för min hjärna. För intensivt helt enkelt. Men jag skyller inte på någon annan än mig själv och nu vet jag lite mer hur jag vill leva. Kroglivet är till exempel ingenting för mig och planering är A och O för att jag ska må bra. Dock hade jag en trevlig helg ändå, det säger jag ingenting annat om! 


Min bulimi har satt igång rejält. Det är riktigt jobbigt, men idag har jag verkligen bestämt mig för att tackla den totalt. Jag ska INTE känsloäta och jag ska vara noga med VAD jag äter. Dock ska jag inte svälta mig, utan jag ska bara äta bra mat och motionera. Få bort fettet som har satt sig på mage, lår och rumpa den senaste veckan. Inget mer än så. Dessutom gör jag det här för att det är så jag vill leva. Visst är jag fin som jag är, men jag trivs inte så som det är då jag tappar kontrollen och går upp 3kg på en vecka. Sedan så tackar jag inte nej till fika och glass såklart, bara det inte blir för mycket på en gång. Chips går totalbort nu, för det har det gjort innan. En öl i solen lite då och då kommer inte heller att vara något problem, men också där får det verkligen inte bli för mycket.


Och vem bestämmer det här? Jag såklart! Ingen annan. Bara jag. Jag vill leva ett sunt liv helt enkelt, då mår kroppen som bäst! 

Jag hatar verkligen att börja om på nytt igen, det är väl lite därför det får bli ett STOPP nu. Allt det här har fått mig att inte vilja visa mig offentligt med tanke på hur mycket jag hatar mig själv, förrutom när jag ska motionera för då känner jag att jag gör någonting åt min kropp. Jag ställde in ssk-mötet och fonänen idag också. Kalla mig löjlig om ni vill, men det är så här det blir när jag inte mår bra över hur jag ser ut. Inga kläder passar... Jag ska fan få mina 36:or att sitta bra igen! Då mår jag bra! :)

Nu blir det lite motion!

Presentation

Om att leva med psykisk ohälsa och klara av vardagen på bästa möjliga sätt när humöret skiftar lite som det vill. Bipolär 2, bulimi och GAD. (Hade även barn-adhd och har fortfarande drag kvar.)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards