Direktlänk till inlägg 2 oktober 2013

Att kunna hantera känslor och impulser.

Av tantilutta - 2 oktober 2013 06:47

Efter sista tablettöverdosen har jag kommit fram till att det inte är rätt utväg. Jag är inne på helt fel spår i mitt liv och kommer därför att satsa stenhårt på det jag faktiskt vill göra, jobba. Med vad vet jag inte men det kommer jag att komma på under tiden jag tar mig dit. Först måste jag fixa till mig själv, ta mina mediciner som jag ska och sakta ta mig framåt i livet. Just nu kommer mina dagar gå ut på att ta hand om fåglarna och mig själv. Jag måste bli bättre än vad jag är. Jag måste lita på att de beslut jag tar är rätt och jag måste bli friskare.


*Tät kontakt med boendestödjare

*Tät kontakt med SSK och arbetsterapeut

*Lära känna mig själv

*Lära mig att leva

*Kunna hantera dumma impulser så som överdoser 

*Kunna hantera jobbiga känslor 

*Våga lita på att jag faktiskt kan lyckas


Jag mår fortfarande rätt kasst efter sista tablettintoxen, men det går över. Idag kommer min ena boendestödjare och då ska jag kolla med henne om vi kan åka till apoteket och hämta ut mina mediciner. Egentligen ska jag få en apodos, som jag kan hämta ut en gång i veckan men först måste ansökningen gå igenom så nu får det bli så här. 


Jag loggade in på min bank nyss och insåg att jag hade betalat för en månad till på WoW, det var ju bra för då har jag lite tidsfördriv. Annars är jag rätt pank, mer pank än vad jag trodde. Det löser sig. 

 
 
Ingen bild

P

3 oktober 2013 09:17

GAD handlar ju mycket om att inte kunna styra över ångest/oro centrat i hjärnan men med lite träning skall det gå vilket bör hjälpa dig med hanteringen av dina känslor. Det sägs att alla kan lyckas, det är bara man själv som sätter sina egna begränsningar :)

FFXIV > WoW ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tantilutta - 22 december 2013 19:46

Det är dags för mig att gå vidare, här finns inte lägre något att hämta. Jag är i en tillfrisknandefas och jag känner det med hela hjärtat. Det som står i den här bloggen är inte längre jag, den här bloggen tillhör mitt förflutna och dit vill jag ald...

Av tantilutta - 4 december 2013 18:41

Okej. Så här är det: Jag har ingen aning om hur jag ska lägga upp bloggen längre så det får väl bli att jag skriver då och då i stället tills jag har en aning om hur jag vill göra. Jag fick ett förslag om att starta en bak/mat-blogg, vilket jag for...

Av tantilutta - 18 november 2013 13:47

"Du var ju väldigt sjuk under en längre tid i somras." Jag tittar på mamma, håller med på ytan men på insidan kan jag inte riktigt ta in det. Jag förtränger, det har jag alltid gjort och det är för det mesta en bra lösning för stunden. När depressi...

Av tantilutta - 5 november 2013 19:27

Jag har snart varit (hyfsat) stabil och pigg i 3 veckor. *Peppar peppar* Det är helt underbart att vakna upp i princip varenda morgon utan ångest och utan att känna de där värdelöshetskänslorna i kroppen. Förra veckan var jag hos min arbetsterapeut...

Av tantilutta - 31 oktober 2013 22:36

Jag lever! Lite mycket just nu bara. Vänner, boendestödjare, Bipolärcentrum, IKEA, vänner, vänner, boendestödjare, WoW, läka mig själv, m.m   Återkommer kanske i morgon.      ...

Presentation

Om att leva med psykisk ohälsa och klara av vardagen på bästa möjliga sätt när humöret skiftar lite som det vill. Bipolär 2, bulimi och GAD. (Hade även barn-adhd och har fortfarande drag kvar.)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards