Direktlänk till inlägg 23 april 2013

Jag saknar mina systrar och älskar djuren!

Av tantilutta - 23 april 2013 20:23

Nej, nej, nej! Att köpa 2 liter glass var en dålig idé! Dumma mig, dumma våg. Varför kan jag inte bara inse att jag inte ska köpa det här när jag är själv? Ångest fick jag såklart. Ingen nyhet direkt. Men jag ska försöka vara positiv i alla fall, och ändå slutföra veckan på ett bra sätt. Jag får försöka att inte tänka så mycket på mitt misslyckande utan i stället fokusera på morgondagen. Ska ju till sjuksköterskan i morgon också så det är ett bra tillfälle att prata av sig lite. Antar att det blir gym eller promenad i morgon beroende på vädret för att försöka kompensera. Usch, jag känner mig så ful och äcklig, så värdelös och misslyckad. Och andra sidan stoppade jag mig själv innan det hann bli _för_ mycket. Tittar ut, ser att vädret tillåter en promenad. Så får det bli.


Dagen har annars flytit på bra. Känner mig så uppskattad på Fontänen och från andra håll så jag blir alldeles varm i kroppen. Myser med djuren och inser att ett liv utan djur är inte ett liv. Jag älskar min pip, och jag älskar Bambi som om han vore min egna lilla gris. 


Saknar mina fastrar som borde komma hem vilken dag som helst. Ser fram emot ännu en sommar med en av mina "systrar" boendes nedanför mig och hoppas på att den andra "systern" kommer att vara i Sverige ofta! Mina älskade, finaste storasystrar som står mig så nära. Som jag ser så mycket upp till och har gjort i hela mitt liv. Jag älskar er!


Nu: Promenad!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tantilutta - 22 december 2013 19:46

Det är dags för mig att gå vidare, här finns inte lägre något att hämta. Jag är i en tillfrisknandefas och jag känner det med hela hjärtat. Det som står i den här bloggen är inte längre jag, den här bloggen tillhör mitt förflutna och dit vill jag ald...

Av tantilutta - 4 december 2013 18:41

Okej. Så här är det: Jag har ingen aning om hur jag ska lägga upp bloggen längre så det får väl bli att jag skriver då och då i stället tills jag har en aning om hur jag vill göra. Jag fick ett förslag om att starta en bak/mat-blogg, vilket jag for...

Av tantilutta - 18 november 2013 13:47

"Du var ju väldigt sjuk under en längre tid i somras." Jag tittar på mamma, håller med på ytan men på insidan kan jag inte riktigt ta in det. Jag förtränger, det har jag alltid gjort och det är för det mesta en bra lösning för stunden. När depressi...

Av tantilutta - 5 november 2013 19:27

Jag har snart varit (hyfsat) stabil och pigg i 3 veckor. *Peppar peppar* Det är helt underbart att vakna upp i princip varenda morgon utan ångest och utan att känna de där värdelöshetskänslorna i kroppen. Förra veckan var jag hos min arbetsterapeut...

Av tantilutta - 31 oktober 2013 22:36

Jag lever! Lite mycket just nu bara. Vänner, boendestödjare, Bipolärcentrum, IKEA, vänner, vänner, boendestödjare, WoW, läka mig själv, m.m   Återkommer kanske i morgon.      ...

Presentation

Om att leva med psykisk ohälsa och klara av vardagen på bästa möjliga sätt när humöret skiftar lite som det vill. Bipolär 2, bulimi och GAD. (Hade även barn-adhd och har fortfarande drag kvar.)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards