Direktlänk till inlägg 1 april 2013

Jag är överdrivet känslig mot stress och förändringar i livet.

Av tantilutta - 1 april 2013 09:57

Dumma, dumma, dumma humör. Upp och ner. När jag tror att jag är glad så händer en enda, för er liten, sak och då är det kört. Jag tror mycket har att göra med min lilla fövirring med medicinerna och att jag dessutom inte fick sova på grund av detta i lördags. Jag är känslig när det gäller sömnen.


Vi skulle ha ätit påskmiddag hos farmor och farfar igår, vilket jag hade sett fram emot sedan jag fick veta om det. Jag hade planerat in lunch och tvätt innan detta och även 2 tupplurar på grund av förlorad sömn. Lunchen åt jag, men när jag skulle ner och hämta min tvätt får jag ett telefonsamtal om att vi skulle vara där tidigare, typ 45 minuter efter detta samtalet. Jag hade precis ätit, jag var irriterad över att jag inte hade sovit och irriterad över att behöva stressa då jag inte var klar. Men jag klädde på mig, ringde mor & far och undrade när de tänkte åka, fick en tid och anpassade mig efter den då de skulle hämta upp mig. Jag älskar att gå, men jag hade tagit på mig en klänning dagen till ära och var som sagt sjukt trött. När klockan närmar sig tiden jag tror att de ska vara här och jag har stått färdig en stund får jag veta att de inte ens har åkt! NÄHÄ?! 


Jag AVSKYR när allt blir ändrat hela tiden, när saker och ting strular. Jag blir stressad i hela kroppen och väldigt förvirrad. Likt en trotsig 3-åring meddelade jag att de kunde åka ensamma och jag gick till sängs. Kan upplysa er om att jag SOV i FEM timmar. Sedan spelade jag lite bingolotto och sedan sov jag hela natten. 


Mår jag bra idag? Nej. För det tar tid för mig att komma upp igen. Jag är fortfarande fruktansvärt besviken över att jag "missade" middagen, men äligt. Jag orkar inte. 


Idag ska jag fokusera på att försöka ta mig upp. Räknar med att fontänen inte håller öppet idag, men jag orkar inte ens fråga. Jag måste dessutom städa här hemma. Och spela WoW som jag ALDRIG hittar någon tid till att göra. Jag måste få slut på fågelns skrik genom att ge honom mat, sedan blir det väl lite promenader och fika. Hoppas på att genomföra i alla fall hälften av planerna.


Och grannarna? De dundrar på musik som vanligt.

 
 
Ingen bild

Anonym

1 april 2013 20:58

Det är bara att ta nya tag. Sömn är viktigt! Du skriver väldigt bra. Ibland blir inte dagen som man tänkt, då brukar nästa bli bättre!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tantilutta - 22 december 2013 19:46

Det är dags för mig att gå vidare, här finns inte lägre något att hämta. Jag är i en tillfrisknandefas och jag känner det med hela hjärtat. Det som står i den här bloggen är inte längre jag, den här bloggen tillhör mitt förflutna och dit vill jag ald...

Av tantilutta - 4 december 2013 18:41

Okej. Så här är det: Jag har ingen aning om hur jag ska lägga upp bloggen längre så det får väl bli att jag skriver då och då i stället tills jag har en aning om hur jag vill göra. Jag fick ett förslag om att starta en bak/mat-blogg, vilket jag for...

Av tantilutta - 18 november 2013 13:47

"Du var ju väldigt sjuk under en längre tid i somras." Jag tittar på mamma, håller med på ytan men på insidan kan jag inte riktigt ta in det. Jag förtränger, det har jag alltid gjort och det är för det mesta en bra lösning för stunden. När depressi...

Av tantilutta - 5 november 2013 19:27

Jag har snart varit (hyfsat) stabil och pigg i 3 veckor. *Peppar peppar* Det är helt underbart att vakna upp i princip varenda morgon utan ångest och utan att känna de där värdelöshetskänslorna i kroppen. Förra veckan var jag hos min arbetsterapeut...

Av tantilutta - 31 oktober 2013 22:36

Jag lever! Lite mycket just nu bara. Vänner, boendestödjare, Bipolärcentrum, IKEA, vänner, vänner, boendestödjare, WoW, läka mig själv, m.m   Återkommer kanske i morgon.      ...

Presentation

Om att leva med psykisk ohälsa och klara av vardagen på bästa möjliga sätt när humöret skiftar lite som det vill. Bipolär 2, bulimi och GAD. (Hade även barn-adhd och har fortfarande drag kvar.)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards