Alla inlägg den 5 augusti 2013

Av tantilutta - 5 augusti 2013 17:46

Igår kväll tröttnade jag på att inte kunna sova så jag stoppade i mig 2 seroquel. Två. Det hade räckt med en, för när jag vaknade kände jag mig som en misshandlad zombie. Klockan TOLV gick jag upp. Det är SEX TIMMAR senare än vad jag har vant mig vid. Dåsigheten har hållt i sig hela dagen men jag har försökt att sysselsätta mig i alla fall. Jag tvingade mig in i duschen, tvingade mig själv att städa, tvingade mig själv att laga mat, tvingade mig själv ner till apoteket. Allt har gått trögt, men jag vet att det blir värre om jag bara lägger mig ner och låtsas som ingenting och flyr in i sömnens värld. Då tar det ännu längre tid för mig att komma tillbaka. 


Fick nästan en hetsätningsattack förut också. Men eftersom jag använder mig av ShapeUp igen så såg jag att jag hade fått i mig på tok för lite kalorier och förstod att det var orsaken, kroppen sade alltså ifrån. Lite vaniljyoghurt och Pauluns sockerfria kanelflingor och sedan vänta ut suget fungerade bra. Ingen skada skedd. Yay! Har lite kalorier kvar att utnyttja så det får bli en god kvällsmat så att sötsuget inte kommer tillbaka.


Ingen träning idag, bara en cykeltur till och från centrum. Kroppen måste få vila och jag är fortfarande riktigt dåsig efter seroquelen. Så nu har jag bestämt mig för att inte ta fler sådana. Hellre att sova dåligt och vara pigg än att sova för länge och vara trött.


Jag har nu definitivt bestämt mig för att flytta och söker lägenheter lite här och var. mest i den här kommunen men också inne i Göteborg. Jag är kräsen så det får ta den tid det tar för jag har egentligen inte bråttom. Det är mest att jag inte riktigt trivs här i området men jag är såklart jätteglad över att ha en så fin lägenhet som jag faktiskt har. Vi får se när det händer! Jag och mina fina små djur ska hitta det perfekta stället för oss.


  

Presentation

Om att leva med psykisk ohälsa och klara av vardagen på bästa möjliga sätt när humöret skiftar lite som det vill. Bipolär 2, bulimi och GAD. (Hade även barn-adhd och har fortfarande drag kvar.)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards