Direktlänk till inlägg 18 november 2012

Att inse fakta.

Av tantilutta - 18 november 2012 13:39

Det här med rutiner är inte riktigt min grej, men jag försöker så gott det går. Jag tror att förra veckans besvär var psykiska även om de satte sig fysiskt. Hela tiden försöker jag att på något sätt överträffa mig själv och att lägga på fler timmar eller fler dagar bara två veckor in på en ca 3 år lång rehabilitering var riktigt korkat. Jag SKA vara ledig tisdagar och torsdagar och det finns en anledning till det. Jag SKA inte göra mer än 2-3 timmar per arbetstillfälle, för jag kraschar annars. Många av oss som är bipolära vill gärna ut i arbetslivet för snabbt vilket i de flesta fall leder till "misslyckande" och ännu fler sjukskrivningar. Det är bättre att skynda långsamt även om det suger.

Idag är jag helt slut. Min hjärna tänker att jag ska ta en promenad och sedan baka bröd. Min kropp säger att jag ska ligga där jag ligger, i soffan, hela dagen. Det är frustrerande att inte ens orka starta datorn. (Mobilbloggar nu) Men dagen var underbar igår. Vi åkte först hem och firade pappa, åt lite god mat och bara njöt. Hela familjen samlad. Mamma, pappa, lillebror, hans festmö, jag och min älskade pojkvän som gör mig så lycklig. Efter det handlade vi gott och åkte hem, sedan kom min bästa vän på besök och stannade ett bra tag. När hon sedan åkte så var jag och söt uppe till 01(!) och myste. Jag brukar annars stensomna runt 22:30.

I morgon väntar en intensiv dag så att jag bara vilar idag gör nog bara gott! 8:30 ska jag vara hos ssk på affektiva och sedan måste jag vara på jobbet lite innan 10 för då får jag besök. Jag slutar 12 och sedan ska jag tvätta på eftermiddagen.

Det är så skönt att medicinerna börjar verka nu. Litium tar ju ett år ungefär, det är först då man verkligen märker skillnad och jag har ju höjt min Ergenyl så humöret är både glädjande och stabilt. Det svänger fortfarande men inte lika kraftigt. Jag har ju många andra svårigheter i vardagen, men dem är lättare att jobba med nu när humöret är bättre. Egentligen har jag fortfarande inte accepterat min sjukdom, faktiskt inte. Men jag försöker tänka på att eftersom medicinerna hjälper så bra så måste jag ju ha en bipolär sjukdom, annars hade de ju inte gjort någon skillnad. Eller hur?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tantilutta - 22 december 2013 19:46

Det är dags för mig att gå vidare, här finns inte lägre något att hämta. Jag är i en tillfrisknandefas och jag känner det med hela hjärtat. Det som står i den här bloggen är inte längre jag, den här bloggen tillhör mitt förflutna och dit vill jag ald...

Av tantilutta - 4 december 2013 18:41

Okej. Så här är det: Jag har ingen aning om hur jag ska lägga upp bloggen längre så det får väl bli att jag skriver då och då i stället tills jag har en aning om hur jag vill göra. Jag fick ett förslag om att starta en bak/mat-blogg, vilket jag for...

Av tantilutta - 18 november 2013 13:47

"Du var ju väldigt sjuk under en längre tid i somras." Jag tittar på mamma, håller med på ytan men på insidan kan jag inte riktigt ta in det. Jag förtränger, det har jag alltid gjort och det är för det mesta en bra lösning för stunden. När depressi...

Av tantilutta - 5 november 2013 19:27

Jag har snart varit (hyfsat) stabil och pigg i 3 veckor. *Peppar peppar* Det är helt underbart att vakna upp i princip varenda morgon utan ångest och utan att känna de där värdelöshetskänslorna i kroppen. Förra veckan var jag hos min arbetsterapeut...

Av tantilutta - 31 oktober 2013 22:36

Jag lever! Lite mycket just nu bara. Vänner, boendestödjare, Bipolärcentrum, IKEA, vänner, vänner, boendestödjare, WoW, läka mig själv, m.m   Återkommer kanske i morgon.      ...

Presentation

Om att leva med psykisk ohälsa och klara av vardagen på bästa möjliga sätt när humöret skiftar lite som det vill. Bipolär 2, bulimi och GAD. (Hade även barn-adhd och har fortfarande drag kvar.)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards