Alla inlägg den 16 november 2012

Av tantilutta - 16 november 2012 17:05

Jag gick inte till jobbet i onsdags. Inte heller igår eller idag. Det är av många olika anledningar och den största är att jag faktiskt inte har känt mig på topp fysiskt. Huvudvärk, orkeslös och feber lite då och då. Dock tror jag att detta förstärktes av mina psykiska besvär som denna veckan har haft mycket med min bulimi att göra. Förra helgen proppade jag i mig mycket mat och godis, magen har varit uppsvullen (tydligen bara enligt mig själv...) och vågen har visat en extrem (okej, högst 2kg) viktuppgång som jag äntligen har fått ner till under 59kg igen. Det här tar verkligen på mitt självförtroende och mina kläder sitter som klistrade på mig. Jag känner varenda söm, jag väger mig flera gånger om dagen och mår inte bra förrän siffrorna är okej igen. Men jag KÄMPAR, det gör jag. Idag har jag till och med ätit, HÖR OCH HÄPNA, 2 portioner mat på en thairesturang till lunch. Det tog emot att gå dit, det tog emot att ta mat och det tog emot som tusan att ta en till portion...!! OCH! Jag har ätit middag. Annars brukar jag utesluta det ena, om jag har ätit för mycket av det andra. Nu känner jag hur sugen jag är på att slänga i mig något gott. Men jag ska inte. Jag ska hålla mig, för om jag äter så vet jag att jag inte slutar förrän jag nästan spyr, sedan kommer jag att äta minimalt i flera dagar tills vikten är okej igen. Visst är det underbart hur hjärnan fungerar? ;)


Jag har även klippt klorna på lilla pipen, eller ja. 5 av 8 klor, jag får fixa resten i morgon då han brukar vara trött nu på kvällen (Läs: bitsk) och dessutom vill jag inte stressa upp honom mer idag för det här var verkligen inget han uppskattade! Haha. Men det var inte en dag för sent, han fastnade i nästan allt så att jag fick hjälpa honom loss. Var väl lite nervös inför detta och ville att mamma skulle fixa det men någon gång måste jag ju lära mig. Undulater kommer ju alltid att finnas i mitt liv! Det gick bra i alla fall, ingen pulpa förstörd! :)

Presentation

Om att leva med psykisk ohälsa och klara av vardagen på bästa möjliga sätt när humöret skiftar lite som det vill. Bipolär 2, bulimi och GAD. (Hade även barn-adhd och har fortfarande drag kvar.)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards