Alla inlägg den 13 maj 2013

Av tantilutta - 13 maj 2013 19:35

Persiennerna är nere, alla lampor och värmeljus är tända och jag sitter med en kopp te i handen. Men för att ta dagen från början:


Jag steg upp och vägde mig, det såg bra ut. Sedan åt jag frukost som såg lite annorlunda ut idag. Jag har nämnligen lagt på lite kalorier genom att byta ut ett knäckebröd av två mot 80g havregryn i stället för 40g. Jag har alltså dubblat gröten. På det sättet får jag i min lite mer och håller mig kanske mätt längre på förmiddagen. I morgon ska jag slänga i lite russin också. Målet är att jag inte ska äta mitt sista mål om dagen runt 18 på kvällen så att jag hinner smälta maten innan jag somnar. 


Efter frukosten sov jag faktiskt en timma till, men sedan var det bara att hasa sig upp för en snabb dusch och sedan masa sig iväg till Fontänen. Jag ville gå från Korsvägen till Järntorget som vanligt men blev för toanödig (dumma kaffe!) så jag fick ta vagnen från Avenyn. Sedan var jag där i 2 timmar men jag ville bara inte göra någonting, för jag har haft ångest 3 dagar i rad och kunde inte koncentrera mig på något. Jag visste också att om jag skulle "misslyckas" med något eller bara få en snäll pik så skulle självförtroendet sjunka ännu mer så fram till 11:30 gjorde jag ingenting utan jag bara "var". Det är okej. För jag var där i alla fall. Sedan rev jag i alla fall lite morötter, och det är ju något i alla fall. 


När jag slutade ville jag som planerat ta en PW från Järntorget till Mölndal men jag var ärlig talat så trött så jag kom bara en bit förbi Korsvägen. Där sprang jag in på Netto och handlade nödvändigheter jag behövde tills jag får in pengar igen, sedan tog jag vagnen en(!) hållplats och sedan hoppade jag på bussen hem.


Jag sov några timmar för att sedan gå upp och laga lite mat, för det behövs ju också. Nu känner jag mig mycket piggare efter lite städande och träningsövningar hemma. Får se om jag orkar med gymmet i morgon eller om jag promenerar lite. 5 kilometer blev det idag, men det är bättre än inget!


Nu ska jag göra en budget för nästa månad. 



Presentation

Om att leva med psykisk ohälsa och klara av vardagen på bästa möjliga sätt när humöret skiftar lite som det vill. Bipolär 2, bulimi och GAD. (Hade även barn-adhd och har fortfarande drag kvar.)

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards