Alla inlägg den 9 maj 2013

Av tantilutta - 9 maj 2013 17:14

Ångesten har hållt i sig idag men värst var det på gymmet i förmiddags. Jag och N var där i 30 minuter sedan blev det för mycket. Människor överallt, jag klarade bara inte av det. Vi bestämde oss för att gå och handla god mat till ikväll i stället och nu har jag storstädat lägenheten inför mitt finbesök. 2 glas vin har det blivit också och jag känner mig lugnare i kroppen. Mer tillfreds på något sätt. Det är inte bra att känna så i samband med alkohol, inte för min del. Bara det inte blir till en vana så ska det nog inte vara några problem.


Min middagsvägran igår gav resultat i morse också. Jag hävde ju i mig godiset efter lunch någon gång och efter det blev det två knäckebröd. Vågen visade på viktnedgång. Tack! Idag håller jag mig till nyttiga saker, dock är inte vinet det bästa om jag vill vara hälsosam men det är bara två glas. Det är jag värd efter allt städande och all ångest idag.


Egentligen mår jag inte bra i själen, men jag försöker trycka ner skiten. Jag vill inte uppleva ledsamma stunder när jag borde vara glad. När det finns saker och personer som gör mig glad. Jag ser skillnad på min mörka själ och livet. Livet är fint för det mesta, jag kämpar. Men jag är mörk innuti, egentligen hela tiden. Ibland vill jag inte finnas och då spelar det ingen roll hur bra allt är runt omkring. Min hjärna är dum, den spelar mig spratt varenda dag men jag försöker att inte lyssna allt för mycket på den. Det är svårt. Får man byta hjärna?


K och S: Förlåt för att jag aldrig ringer er eller svarar när ni ringer. Det är snurrigt, jag är snurrig. Ni vet. Ja, det vet ni. Ni har varit med förr. Jag älskar er. <3

Presentation

Om att leva med psykisk ohälsa och klara av vardagen på bästa möjliga sätt när humöret skiftar lite som det vill. Bipolär 2, bulimi och GAD. (Hade även barn-adhd och har fortfarande drag kvar.)

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards