Alla inlägg den 27 maj 2013

Av tantilutta - 27 maj 2013 13:07

Nu var det ett tag sedan jag skrev här. Ha liksom inte orkat. Jag har varit lite piggare de senaste dagarna, igår gick jag två rundor på 5 kilometer sammanlagt. Idag är det lite värre igen och jag somnade en stund på soffan innan jag skulle hämta tvätten från tvättstugan. Min lilla pippi sitter på tangentbordet och hugger mig i fingrarna när jag skriver så eventuella slarvfel skyller jag på honom. Han har inte heller fått den tid han behöver så jag tar varje tillfälle jag orkar att i alla fall prata med honom. Idag hade jag så dåligt samvete så han fick komma ut en stund.


Många av er som läser min blogg, kanske alla, vet att jag har probem med sköldkörteln just nu och att det är därför jag är så himla trött. Idag eller i morgon ska det komma en remiss på posten så att jag kan gå iväg till vårdcentralen och ta nya och kompletterande prover. Resultatet får jag om en vecka hos min sjuksköterska och då ska min läkare försöka hinna prata med mig också om inte han har en patient, så att jag kan få medicin och bli piggelin igen! Och förlora min pålagda vikt. Sorgligt nog är det nästan det enda jag tänker på. Inte de andra besvären som kan tyckas vara jobbigare och knepigare. 


När koncentraionen finns så fyller jag dagarna med WoW-spelande och att läsa böcker. Jag motionerar när jag orkar och försöker att inte sova så mycket. Lusten för att prata i telefon och ha kontakt med andra människor är ganska liten nu även om jag ibland lyser upp lite extra när jag pratar med K, S (mina äldsta och bästa vänner) eller min familj. De vet att även om jag inte svarar, så finns jag kvar. Och det bästa med dem är att de är så förstående. De finns kvar när jag kommer tillbaka och orkar höra av mig igen.


Ja, dagarna går sakta framåt och jag längtar efter att få må bra igen. Men sommaren, den är planerad. Jag kommer nog inte hinna med allt men det finns mycket jag vill göra och blir jag bara piggare så ser jag inga hinder. Första sommaren på 6-7(?) år som singel, massa nya fina kläder och skor, vin, förhoppningsvis en bra vikt, vänner och familj. Och fontänen ska in där också såklart! Kan det bli bättre?

Presentation

Om att leva med psykisk ohälsa och klara av vardagen på bästa möjliga sätt när humöret skiftar lite som det vill. Bipolär 2, bulimi och GAD. (Hade även barn-adhd och har fortfarande drag kvar.)

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards