Alla inlägg den 28 februari 2013

Av tantilutta - 28 februari 2013 20:17

Jag trodde att jag skulle få min/a diagnos/er i morgon men min läkare bestämde sig för att något annat var viktigare, vilket jag faktiskt förstår samtidigt som jag ändå har väntat på det här mötet. Min sjuksköterska ringde förut och ville ändå att jag och hon skulle träffas vilket jag verkligen behöver. Jag tjatade lite på henne om att hon kan ge mig dem, men jag vet ju att det är en läkare som måste meddela. "Men vi vet ju att det är en bipolär sjukdom och om du kommer att få en inbakad diagnos eller några stycken, det vet vi inte än." -sa hon. Så jag får nöja mig med det svaret och vänta över en månad på nästa inbokade möte.

Träningen har kommit igång och jag ska ha 3 vilodagar nu. Jag har ändå tränat tre gånger den här veckan och mitt kort gäller inte på helgerna. Dessutom hinner jag inte i morgon. Jag började dagen med 30 minuter PW efter frukosten, sedan åkte jag till gymmet eftet en god lunch. Jag körde 20 minuter på crosstrainern och 50 minuter på löpbandet. Jag har bränt en hel del kalorier och slagit PB på löpbandet. Trodde aldrig att jag skulle orka så snabbt och intensivt. Jag är otroligt chockad och nöjd. Mycket träning innebär att jag belönar mig med mycket mat så att kroppen inte hamnar i svältläge och så att jag orkar. Jag tycker också att jag fördelar maten bra under dagen och planerar bra i förväg, helst på morgonen.

Ska styrketräna någon dag också, men jag gillar konditionspassen så himla mycket och tar ut mig så att jag inte orkar fast att jag egentligen planerade in det. ;)

Uppdaterade via mobilen och få blir det tyvärr inga styckeindelningar vilket jag ogillar.

Presentation

Om att leva med psykisk ohälsa och klara av vardagen på bästa möjliga sätt när humöret skiftar lite som det vill. Bipolär 2, bulimi och GAD. (Hade även barn-adhd och har fortfarande drag kvar.)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards