Alla inlägg den 25 februari 2013

Av tantilutta - 25 februari 2013 18:11

Igår hittade jag en ny app som heter ShapeUp. Klicka på länken så hittar ni den även på internet. Jag använder de främst för att bokföra exakt kaloriintag och kontrollera så att jag får i mig tillräckligt mycket proteiner, kolhydrater samt fett. Enligt den ska jag äta 1594 kalorier om dagen för att nå mitt viktmål. (Det jag vägde innan jul) Det kommer att ta ungefär 12 veckor, men då får jag också i mig det jag behöver (UTAN ATT SVÄLTA MIG SJÄLV) i rätt mängder samt rätt fördelat under dagen. Självklart ökas ju kaloriintaget ju mer jag tränar och ikväll känns det som att jag har rätt bra med kalorier kvar så att jag kan få mig en stadig kvällsmat. Jag har ätit bra med protein, bättre mängder fett men lite för lite kolhydrater så det blir naturell müsli, lättfil och havregrynsgröt för min del. Klart bättre än igår!


Det som är väldigt bra med den här appen är att jag bara behöver skanna in streck-koden på produkten och skriva in hur mycket (för det mesta i gram) jag har ätit så får man upp hur många kalorier man får i sig. Den räknar då även ut hur mycket protein, kolhydrater och fett just det innehåller. Perfekt! Dessutom kan man skapa egna recept. Alltså, jag är i himlen. Jag älskar den här appen!!


Idag förnyade jag mitt träningskort på Fitness24Seven, fast den här gången köpte jag dagpass, 06-16, i stället för dygnet runt. 100:- billigare och jag tränar ändå inte på kvällar/nätter. Jag kommer kanske sakna att kunna träna på helger, men och andra sidan kan jag inte träna jämt. Vilodagar är ju faktiskt ett måste. Det var riktigt skönt att komma igång även om luftkonditioneringen var paj och tjejgymmet svämmade över av folk. Jag fixade ett personbästa och blev väldigt förvånad över det. Och väldigt glad såklart. 


Annars har dagen varit skit. Kändes väldigt förvirrande på fontänen idag. Kanske är det jag som inte tål vanlig stress, men nog var folk lite irriterade och uppstirrade. Jag gick tidigare i alla fall. Kände mig värdelös som vanligt. Funderar på att komma in en sväng i morgon också, alltså varje dag så jag kommer upp på morgonen. Och efter det väntas träning.


Nu ska jag vika tvätt och sedan äta kvällsmat. Omnom. 

Presentation

Om att leva med psykisk ohälsa och klara av vardagen på bästa möjliga sätt när humöret skiftar lite som det vill. Bipolär 2, bulimi och GAD. (Hade även barn-adhd och har fortfarande drag kvar.)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards