Alla inlägg den 3 februari 2013

Av tantilutta - 3 februari 2013 12:25

Helgen är lugn för min del. Igår bestämde jag mig för att bara ligga i soffan hela dagen och se på film. Jag måste slappna av för stressen har gjort att jag har lagt på mig några kilon och det mår jag såklart inte bra över. Så jag måste låta kroppen slappna av då och då. Dock bestämde jag mig för att städa köket, grundligt. Jag spenderade i stort sett hela dagen där och pausade bara för lunch och för att gå ner i tvättstugan. Ändå blev det inte klart så jag funderar på att ta det sista om en stund. Det kändes som att flyttstäda, fast jag ska ju bo kvar såklart. Skönt att få det rent!


Jag gick upp tidigt idag, på grund av huvudvärk som vanligt. Åt frukost, tittade på Nyhetsmorgon och somnade om i 2 timmar. Jag har precis ätit räkor, tonfisk, kokta grönsaker, ägg och en mörk fralla till lunch efer att ha tränat i 1 timma och 15 minuter. Utöver städningen ska jag nog ta en tupplur och kanske släktforska lite. 


Jag mår ganska bra för tillfället, när jag inte väger mig. Igår bestämde jag mig för att jag inte ska ställa mig på vågen förrän nästa helg, på Lördag, efter att jag har kommit hem från Stockholm. För om jag väger mig dagen innan och siffrorna visar på tok för fel så kommer nog inte resan att gå lika bra som jag hoppas och jag kommer att tänka mer på vad jag stoppar i mig. På ett negativt sätt. Så första delmålet: Att inte väga mig på en vecka! Jag vet inte när det hände senast.


(Och fluoxetinen som jag slutade med i fredags har fortfarande inte gett några utsättningssymtom! *Peppar peppar*)

Presentation

Om att leva med psykisk ohälsa och klara av vardagen på bästa möjliga sätt när humöret skiftar lite som det vill. Bipolär 2, bulimi och GAD. (Hade även barn-adhd och har fortfarande drag kvar.)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards