Alla inlägg den 8 februari 2013

Av tantilutta - 8 februari 2013 15:45

Jag undrar verkligen varför jag fortsätter att vräka i mig socker och mycket mat fast jag har bestämt mig för att gå ner de kilona jag lagt på mig på väldigt kort tid. Får jag skylla på den förbannade ätstörningen? Jag mår riktigt dåligt över hur jag ser ut just nu och måste verkligen ta tag i hela mig. Jag gämför mig ständigt med andra tjejer, inte nödvändigtvis smala utan mer de som utstrålar självsäkerhet. Man blir vacker då. Men jag. Hela jag är så osäker. På mig själv och vad andra tycker om mig. När jag pratar så överanalyserar jag personernas reaktion på det jag säger och ofta känns det som om jag säger och gör fel saker. Jag jämför mig med andra som har drabbats av psykisk ohälsa och jag är verkligen avundsjuk på de som har kommit så långt med sig själva. Jag tror mig kunna bli ambassadör för Hjärnkoll, men om jag tänker efter så vet jac att jag aldrig skulle klara av det. Nej. Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon anna eller stå upp för någonting. Men jag ler utåt.

Av tantilutta - 8 februari 2013 15:45

Jag undrar verkligen varför jag fortsätter att vräka i mig socker och mycket mat fast jag har bestämt mig för att gå ner de kilona jag lagt på mig på väldigt kort tid. Får jag skylla på den förbannade ätstörningen? Jag mår riktigt dåligt över hur jag ser ut just nu och måste verkligen ta tag i hela mig. Jag gämför mig ständigt med andra tjejer, inte nödvändigtvis smala utan mer de som utstrålar självsäkerhet. Man blir vacker då. Men jag. Hela jag är så osäker. På mig själv och vad andra tycker om mig. När jag pratar så överanalyserar jag personernas reaktion på det jag säger och ofta känns det som om jag säger och gör fel saker. Jag jämför mig med andra som har drabbats av psykisk ohälsa och jag är verkligen avundsjuk på de som har kommit så långt med sig själva. Jag tror mig kunna bli ambassadör för Hjärnkoll, men om jag tänker efter så vet jac att jag aldrig skulle klara av det. Nej. Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon anna eller stå upp för någonting. Men jag ler utåt.

Presentation

Om att leva med psykisk ohälsa och klara av vardagen på bästa möjliga sätt när humöret skiftar lite som det vill. Bipolär 2, bulimi och GAD. (Hade även barn-adhd och har fortfarande drag kvar.)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards