Direktlänk till inlägg 30 juni 2013

Mig äger ingen.

Av tantilutta - 30 juni 2013 10:14

En av de stora anledningarna till att jag vill fortsätta hålla mig singel är att jag inte vill låta mig styras av någon. Inte anpassa mig efter en annan människa på det sättet man är tvungen till i ett förhållande. Jag äger mig själv. Ingen äger mig. En självklarhet för er kanske, men för mig är det ett stort steg. Jag slipper bli fly förbannad när någon försöker bestämma hur jag ska göra saker och ting, jag slipper få anpassa min vardag till någon annan och jag bestämmer helt själv hur jag ska leva. Jag kan tända till så jäkla lätt om någon försöker styra mig. 


Jag kan själv bestämma vad jag ska äta, när jag ska äta, hur jag äter. Jag bestämmer själv vad jag ska göra idag, utan att anpassa mina val efter en partner. Jag behöver inte checka av vad hur helgen ser ut, jag bestämmer själv. Jag sipper oroa mig för om min partner tycker om mina djur eller inte, jag hittar helt enkelt en kille som är djurvän när den tiden är kommen. Jag tittar på tv när jag vill, jag sover när jag vill, jag spelar när jag vill. Och mycket mer.


Jag anpassar mitt liv efter mig själv och djuren. När jag är säker på mig själv och hur jag vill leva i framtiden, då kan jag börja tänka på att hitta en patner.


Den här texten riktar sig inte specifikt till något ex utan jag utgår helt från mig själv och hur jag känner just nu.


Jag har så mycket i mtt huvud, men jag får inte riktigt ner det via ord. Ibland är det svårt. 

 
 
MyPrivacy

MyPrivacy

30 juni 2013 15:42

Förstår dig lite, att känna sig ägd och kontrollerad är ingen trevlig känsla och tror det är ännu svårare med svårigheterna man har.
Jag är inne i en period är jag känner mig kontrollerad och kvävd, fast jag vet att det är ett symtom på att min maniska period börjar. Jag är liksom inte nöjd med det vanliga eller gå i samma mönster, jag börjar sväva ut och vilja hitta dom här nya kickarna.....

http://myprivacy.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tantilutta - 22 december 2013 19:46

Det är dags för mig att gå vidare, här finns inte lägre något att hämta. Jag är i en tillfrisknandefas och jag känner det med hela hjärtat. Det som står i den här bloggen är inte längre jag, den här bloggen tillhör mitt förflutna och dit vill jag ald...

Av tantilutta - 4 december 2013 18:41

Okej. Så här är det: Jag har ingen aning om hur jag ska lägga upp bloggen längre så det får väl bli att jag skriver då och då i stället tills jag har en aning om hur jag vill göra. Jag fick ett förslag om att starta en bak/mat-blogg, vilket jag for...

Av tantilutta - 18 november 2013 13:47

"Du var ju väldigt sjuk under en längre tid i somras." Jag tittar på mamma, håller med på ytan men på insidan kan jag inte riktigt ta in det. Jag förtränger, det har jag alltid gjort och det är för det mesta en bra lösning för stunden. När depressi...

Av tantilutta - 5 november 2013 19:27

Jag har snart varit (hyfsat) stabil och pigg i 3 veckor. *Peppar peppar* Det är helt underbart att vakna upp i princip varenda morgon utan ångest och utan att känna de där värdelöshetskänslorna i kroppen. Förra veckan var jag hos min arbetsterapeut...

Av tantilutta - 31 oktober 2013 22:36

Jag lever! Lite mycket just nu bara. Vänner, boendestödjare, Bipolärcentrum, IKEA, vänner, vänner, boendestödjare, WoW, läka mig själv, m.m   Återkommer kanske i morgon.      ...

Presentation

Om att leva med psykisk ohälsa och klara av vardagen på bästa möjliga sätt när humöret skiftar lite som det vill. Bipolär 2, bulimi och GAD. (Hade även barn-adhd och har fortfarande drag kvar.)

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards