Alla inlägg den 10 juni 2013

Av tantilutta - 10 juni 2013 14:56

Jag vände lite på dygnet i helgen, somnade senare och sov sedan mycket på dagarna. Så att stiga upp idag efter 6 timmars sömn var lite kasst. Kände mig illamående av trötthet på buss och spårvagn men när jag kom till Fontänen bet jag ihop och sedan var det över på en liten stund. Kom dit vid 9:30 idag och klampade rätt in i morgonmötet vilket jag brukar undvika. Jag gillar liksom inte när fokus ligger på mig. Men det gick bra. Sedan bakade jag en morotskaka som blev smaskens enligt mig, tror den kommer att uppskattas av de andra också! Lite tunn blev den, men nu vet jag det till nästa gång. 


Jag gjorde faktiskt mina övningar i morse och kan inte riktigt ta in att jag ska vila i morgon. Haha. 30 situps, (ska göra fler ikväll) en ryggövning som jag såg att Lofsan visade i Nyhetsmorgon igår och sedan 60 squats. Nu har jag äntligen börjat med utmaningen som "alla andra" också håller på med:


  

Får hoppas att jag klarar det. Just nu känns det bra i alla fall!

Snart ska jag ner till faster igen. Har kollat upp lite abonnemang åt henne som jag ska redovisa och förbarmar mig själv över att jag förlängde mitt dyra i stället för att byta till Telenor Small för 299:- i månaden i stället. Dumt gjort, men det är bara att gå vidare. Det var ju tur att jag inte fick lånet på datorn jag ville ha. Herregud vad jag är impulsiv ibland. Tur att jag kan inse det också. Fast när jag väl är i det stadiet så märker jag tyvärr inte av det. Jag kan bli jätteförtvivlad, arg och ledsen om inget går som jag vill just då. Och det kan vara de löjligaste sakerna som att jag vill ha en ny dator, fast att jag redan har två. Det kan handla om abonnemang, prylar över huvud taget. Egentligen är jag en person som inte vill ha allt nytt i hela världen, jag är så nöjd med det jag har. Men när min adhd/bipolär-impulsivitet slår in så kan jag inte tänka. Det som inte förstår vad det handlar om kan tycka att jag är riktigt löjlig som lipar över att jag måste vänta tills jag får mina pengar innan jag kan köpa just den saken jag har kikat in, men så är det. Efter någon timma eller till och med dagar så landar jag lite och förstår att jag inte ens är i behov av saken i fråga. 


Därför är det bra att ha en läkare som kan skriva intyg på att man får lämna tillbaka saker man köpt i sin sjukdom, som man kanske inte hade köpt annars. Som förstört ekonomin. Nu har jag inte nyttjat detta för än (peppar peppar) har det inte behövts, men det känns skönt att ha möjligheten.


I alla fall! Jag och min kära faster kanske åker en sväng till IKEA ikväll, dessutom ska jag ta fram ett recept på något nyttigt jag kan baka i morgon. Jag måste nog äta lite middag innan också. Har slutat räkna kalorier då jag inte vill veta av att kroppen hamnar i "sparläge" när jag får i mig "för lite" som alla säger. Jag äter hur lite jag vill! Jag orkar faktiskt inte bry mig om att jag måste få i mig si och så många kalorier. Jag vill gå ner i vikt och det till varje pris! Appen är dum och påminner mig om att jag har missat si och så många kalorier och det stör mig. Jag blir stressad av den. Detta blir skitbra! :)

Presentation

Om att leva med psykisk ohälsa och klara av vardagen på bästa möjliga sätt när humöret skiftar lite som det vill. Bipolär 2, bulimi och GAD. (Hade även barn-adhd och har fortfarande drag kvar.)

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards