Direktlänk till inlägg 28 juni 2013

Tack och förlåt.

Av tantilutta - 28 juni 2013 12:24

Phu. Händelserika dagar på det psykiska platet. Jag har haft blandepisoder och pendlat väldigt snabbt, speciellt över helgen. Nu är det bättre. Jag fick en extrainsatt tid hos min sjuksköterska idag och hon framförde mina och hennes önskemål om mediciner till min läkare. Vi hade också ett jättebra samtal om vad jag skulle göra när jag var riktigt nere (Nivå 1), på bättringsvägen (Nivå 2) och "normal" (Nivå3). Mycket bra saker som jag faktiskt ska följa hur mycket det än tar emot.


Tack till er som har stöttat och funnits där även om jag har stött bort er! Tack Kristin för dina fina ord. <3

 

Förlåt till er som har uppfattat mig som störande när jag inte har kunnat kontrollera mig i mina olika tillstånd. Det känns fel att skylla på sjukdomen men samtidigt är det ren fakta.

 


Efter besöket på Affektiva i morse gick jag till Fontänen en sväng och det kändes såklart bra. Jag pratade med två av de fina handledarna om min situation och det känns bra att de inte på något sätt dömer mig. På måndag ska jag tillbaka igen och då hoppas jag att allt är som det ska med mitt lilla huvud.


Medicinerna då: Jag ville ha in en ADHD-medicin för att kunna kontrollera mina impulser, koncentrera mig och bli mer uthållig psykiskt. Läkaren ville avvakta. Jag ville ha en VB-medicin och vi pratade om Oxascand samt Stesolid. Läkaren ville att jag skulle ta en extra Seroquel när det blev för jobbigt.


Mitt Lithiumvärde var på tok för lågt så de här ändringarna blev det.
Innan: 

Lithium 1+0+2

Ergenyl 2+0+2
Fluoxetin 1+0+0

Seroquel 0+0+1 till 3 (Just nu 2)

Levaxin 1+0+0


Nu:

Lithium 2+0+2

Ergenyl 1+0+2

Fluoxetin - Ingen ändring

Seroquel - Ingen ändring

Levaxin 2+0+0


Nästa tid har jag på måndag och då ska vi diskutera hur helgen har varit. Hoppas det blir bättre!


(Och ja, jag är väldigt öppen med min psykiska (o)hälsa och mina mediciner. Jag vet att många stör sig på det, men för mig är det lika självklart som om du skulle bryta ett ben.)


Citat av min sjuksköterska (ungefär): "En människa som precis har tagit bort sitt gips från benet sätter sig inte direkt på cykeln och cyklar hem, lika så är det med dig och många andra med psykisk ohäla. Man kan inte köra på för mycket utan det krävs rehabilitering"


 
 
Ingen bild

Kristin

29 juni 2013 16:14

Hejsvejs♥
Förstår att de perioder då det är en blandning av upp och ner är värst. Hoppas nu att medicinerna kommer att fungera och att du kommer att få mer hjälp nästa vecka.
Nu försöker vi njuta av helgen, se de små sakerna så
om ger livet en mening, sitta i solen, äta en glass, ta en dusch, dricka te, se en film, sova och mysa med pipen kanske ;).
Massor av kramar♥♥♥

 
Ingen bild

Evelyn.magazine@live.com

2 juli 2013 10:22


Hej!

Jag heter Jasmine Samuelsson och jobbar i redaktionen på tidningen "EVELYN". Vi är en nystartad webbtidning som jobbar för att stärka unga tjejers självförtroende, vara så personliga som möjligt och krossa nätmobbning och sjuka skönhetsideal.

Vi här i redaktionen söker en tjej som bor / bott på behandlingshem och som har lust att dela, samt inspirera andra ungdomar som kanske är i samma situation.

Tacksam för svar på mailen!

Kram
Jasmine Samuelsson
EVELYN MAGAZINE

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tantilutta - 22 december 2013 19:46

Det är dags för mig att gå vidare, här finns inte lägre något att hämta. Jag är i en tillfrisknandefas och jag känner det med hela hjärtat. Det som står i den här bloggen är inte längre jag, den här bloggen tillhör mitt förflutna och dit vill jag ald...

Av tantilutta - 4 december 2013 18:41

Okej. Så här är det: Jag har ingen aning om hur jag ska lägga upp bloggen längre så det får väl bli att jag skriver då och då i stället tills jag har en aning om hur jag vill göra. Jag fick ett förslag om att starta en bak/mat-blogg, vilket jag for...

Av tantilutta - 18 november 2013 13:47

"Du var ju väldigt sjuk under en längre tid i somras." Jag tittar på mamma, håller med på ytan men på insidan kan jag inte riktigt ta in det. Jag förtränger, det har jag alltid gjort och det är för det mesta en bra lösning för stunden. När depressi...

Av tantilutta - 5 november 2013 19:27

Jag har snart varit (hyfsat) stabil och pigg i 3 veckor. *Peppar peppar* Det är helt underbart att vakna upp i princip varenda morgon utan ångest och utan att känna de där värdelöshetskänslorna i kroppen. Förra veckan var jag hos min arbetsterapeut...

Av tantilutta - 31 oktober 2013 22:36

Jag lever! Lite mycket just nu bara. Vänner, boendestödjare, Bipolärcentrum, IKEA, vänner, vänner, boendestödjare, WoW, läka mig själv, m.m   Återkommer kanske i morgon.      ...

Presentation

Om att leva med psykisk ohälsa och klara av vardagen på bästa möjliga sätt när humöret skiftar lite som det vill. Bipolär 2, bulimi och GAD. (Hade även barn-adhd och har fortfarande drag kvar.)

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards