Direktlänk till inlägg 28 augusti 2012

Rubrik saknas

Av tantilutta - 28 augusti 2012 12:35

Hej.
Såklart, SÅKLART har jag glömt av bloggen. Igen. Jag får nog lägga appen längst fram i telefonen, så att jag kommer ihåg. Min kära lilla pippi är fortfarande sur mot allt och alla. Han hugger så fort man kommer nära. Jag blir ledsen, för jag vill ha tillbaka min goa fågel som jag älskar så mycket. Nu går det knappt att ha hono ute, tyvärr.


Jag gjorde såklart bort mig på den lilla sociala tillställningen i Lördags. Trevligt. Har nog inte varit så full på många år. Jag har bett värdinnan om ursäkt några gånger, men vet inte om den är godtagen eller om hon bara säger att den är det. Jag är så ledsen och just nu är jag i en förträngningsfas, så fort jag tänker på det så försöker jag att förtränga. Det har fungerat många gånger förr, för en tid.


Idag steg jag upp 7:00 och tog mig en 30 minuter lång promenad. Eller, den var inte ett dugg lång. För 3km är ingenting. Vill hellre gå runt 8km, men det fungerar inte innan frukost. När jag kom hem, åt jag det vanliga och svalde de där förbannade pillerna. Sedan värmde jag mig under täcket, och somnade till en timma. Det regnar nu och jag har tänt ljus, det är mysigt. Finns inte så mycket annat att göra idag och jag orkar/vill inte in till gymmet. Tar en promenad när regnet har lagt sig, om det gör det. Kan ju hoppas att jag inte möter den där sura tanten på vägen, hon som tog tag i min arm. Har faktiskt fortfarande ont i handleden efter att ha slagit mig loss.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tantilutta - 22 december 2013 19:46

Det är dags för mig att gå vidare, här finns inte lägre något att hämta. Jag är i en tillfrisknandefas och jag känner det med hela hjärtat. Det som står i den här bloggen är inte längre jag, den här bloggen tillhör mitt förflutna och dit vill jag ald...

Av tantilutta - 4 december 2013 18:41

Okej. Så här är det: Jag har ingen aning om hur jag ska lägga upp bloggen längre så det får väl bli att jag skriver då och då i stället tills jag har en aning om hur jag vill göra. Jag fick ett förslag om att starta en bak/mat-blogg, vilket jag for...

Av tantilutta - 18 november 2013 13:47

"Du var ju väldigt sjuk under en längre tid i somras." Jag tittar på mamma, håller med på ytan men på insidan kan jag inte riktigt ta in det. Jag förtränger, det har jag alltid gjort och det är för det mesta en bra lösning för stunden. När depressi...

Av tantilutta - 5 november 2013 19:27

Jag har snart varit (hyfsat) stabil och pigg i 3 veckor. *Peppar peppar* Det är helt underbart att vakna upp i princip varenda morgon utan ångest och utan att känna de där värdelöshetskänslorna i kroppen. Förra veckan var jag hos min arbetsterapeut...

Av tantilutta - 31 oktober 2013 22:36

Jag lever! Lite mycket just nu bara. Vänner, boendestödjare, Bipolärcentrum, IKEA, vänner, vänner, boendestödjare, WoW, läka mig själv, m.m   Återkommer kanske i morgon.      ...

Presentation

Om att leva med psykisk ohälsa och klara av vardagen på bästa möjliga sätt när humöret skiftar lite som det vill. Bipolär 2, bulimi och GAD. (Hade även barn-adhd och har fortfarande drag kvar.)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards