Alla inlägg den 29 augusti 2012

Av tantilutta - 29 augusti 2012 20:35

Glömsk är jag!! Har redan uppdaterat idag ju, och skrivit i princip samma sak. -.-

Av tantilutta - 29 augusti 2012 20:33

God kväll!
Idag känner jag verkligen hur jag har lagt på mig fett på magen och det fick jag ju göra något åt. Jag hittade en rolig liten app som heter "Healthy Heroes" som jag ska testa samtidigt som jag har min trogna Endomondo såklart! Har börjat äta mindre och mer strikt. Sötsaker MÅSTE jag hålla mig ifrån nu, i alla fall 6 dagar i veckan.

Min pippi är normal igen och hur sötnötig som helst, tack vare min kära mor.

Äh. Orkar inte skriva via mobilen. Hej.

Av tantilutta - 29 augusti 2012 11:05

God förmiddag!

Idag har jag redan hunnit med en morgonpromenad, träffat jobbcoach i sisådär 5 minuter för att skriva under ett papper, plockat undan lite här hemma, träffat mamma som visade mig hur jag skulle göra med pippi och ätit lunch. Jag funderar på om jag ska gå ner till terminalen och ta en tidigare buss in till sta, och traska till skattemyndigheten eller om jag ska ta det efter psykologen. Tror att jag ska bege mig till gymmet efteråt i alla fall, vi får se. En kaffe med en vän är inte heller helt fel.


Annars händer det inte speciellt mycket, har gått upp lite i vikt så jag måste ta tag i träningen igen. Pippi började prata idag också; "Hej pippi" och "Pippiiiiiiii", hörde jag och mamma. Så häftigt! 


Nu måste jag göra mig i ordning i alla fall. Går nog ner till terminalen i alla fall så att jag får plats på bussen. Skolorna har ju börjat igen och min hållplats är nästan sist innan motorvägen in till stan och går man på där så får man garanterat en ståplats. Undrar hur det blir när de inför trängselskatt i Göteborg, då fler kanske väljer kollektivtrafiken. HOPPAS att de har tänkt på att sätta in många fler bussar, spårvagnar och tåg för det fungerar knappt som det är nu. Det är alltid proppfullt!

Hej hej.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Om att leva med psykisk ohälsa och klara av vardagen på bästa möjliga sätt när humöret skiftar lite som det vill. Bipolär 2, bulimi och GAD. (Hade även barn-adhd och har fortfarande drag kvar.)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards