Direktlänk till inlägg 31 december 2012

Jag har bara eviga löften och önskningar!

Av tantilutta - 31 december 2012 22:50

Idag är det nyårsafton och då pratas det mycket om nyårslöften hit och dit. Jag har inga. Däremot lovar jag hela tiden mig själv att aldrig, aldrig sluta kämpa. I år blir det mitt år, det ska bli mitt år. Och min älsklings. Jag kan ärligt säga att 2012 var ett av de mest lärorika åren i mitt liv. Året började på botten och mitt liv var verkligen svart. Kolsvart. Många gånger undrar jag om jag verkligen skulle sitta här nu om jag inte hade tagit kontakt med akutpsykiatrin. För det var inte lätt att gå emot min envishet om att aldrig mer bli inlagd. De valen som påverkade mitt liv mest positivt var; Jag lade in mig på en sluten psykiatrisk avdelning i våras och därefter började jag med mina livsviktiga mediciner igen. Desstom bytte jag öppenvårdsmottagning vilket visade sig vara det bästa som kunde hända.


2012 har varit ett år fullt av sorg, ilska, överglädje, raseriutbrott, dödslängtan, glädje, lycka och utmaningar. Jag har verkligen fått lära känna mig själv för första gången i hela mitt liv. Jag har kommit en bra bit på vägen även om jag är långt ifrån färdig med mig själv. Jag känner riktig lycka över att ha en sådan fin familj och sådana fina vänner. De har alltid funnits där, men det har varit för mörkt för mig att se. Om jag ska gå in på det medicinska mer så är ju höjdpunkten att jag äntligen, efter många års tjat, fick komma till Affektiva och göra min utredning som visade på att jag har en bipolär sjukdom typ 2, GAD och bulimi. Medicinerna ändras fortfarande och snart ska jag få veta vilken terapi förutom ljusterapi som jag kommer att få ta del av. Jag fick även veta att en läkare hade misstänkt bipolär sjukdom redan då jag var tonåring men i stället fick jag diagnosen ADHD, som nu är bortplockad. (Tror jag) Min läkare förklarade att många som får diagnosen bipolär i vuxen ålder faktiskt har haft barn-adhd. Som jag. 2013 kommer att bli mitt år på det personliga och det medicinska planet.


I år kommer jag att jobba mycket på det sociala och på min självkänsla, som enligt mig hör ihop ganska bra. Jag fortsätter att vara så glad och trevlig jag kan mot människor och ligga lite lågt med kontakterna i samband med att jag är i en svacka. För svackorna kommer alltid att finnas där. Jag ska bara lära mig att tackla dem. Det klarar jag! Självkänslan bygger jag upp genom att leva ett hälsosamt liv med mat, motion och styrketräning. I det sociala där självkänslan spelar stor roll vill jag försöka våga mer. GAD:en ska inte få stoppa mig och jag måste försöka ta för mig även om det är mycket folk som jag inte känner. Perfekt att öva på där jag arbetstränar! 


Ekonomiskt tror jag inte att jag kan göra så mycket mer än att sluta småhandla och spara mer pengar. Mitt mål 2013 är inte att få ett jobb utan det är att bli så bra som möjligt. Om det gör att jag kan börja jobba så är det bara ett stort jäkla PLUS! Strukturen måste bli bättre först, men det är ju ännu en sak att arbeta med i år.


I kärlek har jag allt jag kan önska, vi har det bra tillsammans jag och min älskling. Min familj mår bra och kärleken till er alla är oändlig. Mer behöver jag inte säga.


2013 blir mitt år. Jag känner det. Jag är redo för nya utmaningar!


Jag har inga nyårslöften, bara önskningar.

 


Ett löfte är såklart att ALDRIG MER sluta med mina mediciner om jag vill fortsätta leva!
(Men det är ju inget nyårslöfte, utan ett evigt löfte...)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tantilutta - 22 december 2013 19:46

Det är dags för mig att gå vidare, här finns inte lägre något att hämta. Jag är i en tillfrisknandefas och jag känner det med hela hjärtat. Det som står i den här bloggen är inte längre jag, den här bloggen tillhör mitt förflutna och dit vill jag ald...

Av tantilutta - 4 december 2013 18:41

Okej. Så här är det: Jag har ingen aning om hur jag ska lägga upp bloggen längre så det får väl bli att jag skriver då och då i stället tills jag har en aning om hur jag vill göra. Jag fick ett förslag om att starta en bak/mat-blogg, vilket jag for...

Av tantilutta - 18 november 2013 13:47

"Du var ju väldigt sjuk under en längre tid i somras." Jag tittar på mamma, håller med på ytan men på insidan kan jag inte riktigt ta in det. Jag förtränger, det har jag alltid gjort och det är för det mesta en bra lösning för stunden. När depressi...

Av tantilutta - 5 november 2013 19:27

Jag har snart varit (hyfsat) stabil och pigg i 3 veckor. *Peppar peppar* Det är helt underbart att vakna upp i princip varenda morgon utan ångest och utan att känna de där värdelöshetskänslorna i kroppen. Förra veckan var jag hos min arbetsterapeut...

Av tantilutta - 31 oktober 2013 22:36

Jag lever! Lite mycket just nu bara. Vänner, boendestödjare, Bipolärcentrum, IKEA, vänner, vänner, boendestödjare, WoW, läka mig själv, m.m   Återkommer kanske i morgon.      ...

Presentation

Om att leva med psykisk ohälsa och klara av vardagen på bästa möjliga sätt när humöret skiftar lite som det vill. Bipolär 2, bulimi och GAD. (Hade även barn-adhd och har fortfarande drag kvar.)

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards